Close

Vrana

Vrana d.o.o. je poljoprivredno dobro locirano u neposrednoj blizini Vranskog jezera na cca 1.000 ha izuzetno plodnog tla nastalog isušivanjem dijela Vranskog jezera. Organizirana proizvodnja povrća zabilježena je davne 1906. godine što govori o činjenici da je riječ o zemlji i klimi koja daje preduvjete kvalitetnoj proizvodnji od davnih vremena.

O projektu

Zadatak agencije bio je izraditi brending i komunikacijsku strategiju te izraditi kreativni koncept kampanje uz dugoročno pozicioniranje brenda. S ciljem učvrščivanja percepcije Vrane kao proizvođača najkvalitetnijeg i uvijek sviježeg povrća, voća i jaja te pozicioniranjem kao premium proizvođača.

Istraživanje koje smo proveli na uzorku od 2000 ispitanika nam je pokazalo da je hrvatsko porijeklo proizvoda i domaća proizvodnja kod čak 97% ispitanika važan element. Top of mind proizvođači su uglavnom domaći proizvođači (kumice na placu, OPG, te proizvođači u određenim geo područjima – Kaštele, Neretva, Vrgorac, Ogulin, itd), a odmah iza slijede proizvođači aktivni u brendiranju proizvoda (Konzum, Agrokor, Kora, Bonita, Sever, Fridrich). Veliki potencijal u trgovačkim lancima leži u brandiranju domaćih proizvoda, ali s ciljem percepcije visoko kvalitetnog proizvoda i doista domaćeg (preporuka nešto višljeg cjenovnog pozicioniranja). Umjesto direktnog komuniciranja ‘domaćeg’ potrebno je prenijeti tu percepciju u svjest potrošača kroz indirektne asocijacije, odnosno jakom humanizacijom i personalizacijom: čovjek kao glavni element, njegov rad i trud, plodovi zemlje, imena ljudi koji obrađuju zemlju,..

Kroz brending strategiju definirali smo da osnovne vrijednosti brenda leže u dugoj tradiciji branda, najvećoj farmi nesilica u Dalmaciji, uzgoju zdravih, domaći i prirodnih proizvoda, disperzivnoj proizvodnji te visokoj stručnosti i nivou opremljenosti.

Jedan od ključnih diferencijatora, definitivno je lokalitet (Ravni kotari) obzirom su Ravni kotari  područje koje je već stoljećima poznato po uzgoju voća i povrća. Asocijacije koje nam padaju u vezi s Ravnim kotarima nisu vezane za (masovni) turizam, kao što je slučaj s obalnim mjestima, već na njih gledamo kao na tradicionalni dio Dalmacije, svojevrsnu arkadiju – čistu i neiskvarenu, bez zagađivačke industrije i ostalih modernih zala, mjesto za koje već znamo da može dati kvalitetnu i zdravu hranu.

Osim prirode, bogatstvo Ravnih kotara su i ljudi: društvo je to s bogatom folklornom tradicijom koje je očuvalo stare običaje i vjerovanja, usmenu predaju, legende, pjesme i izreke.

Kad spojimo sve ove asocijacije, pred nama se pojavljuju likovi vrijednih ljudi koji uzgajaju voće i povrće te brinu o prozvodnji ostalih prehrambenih proizvoda iz Vrane. Njihovo voće i povrće je pravo domaće, “s potpisom”, obogaćeno ljudskim trudom, iskustvom, znojem i osmjehom.

Simbol koji povezuje sve gore navedeno su zapravo ruke. Kada nam netko izgovori riječ ‘ruka’, na što prvo pomislimo? Pjesnik čiji će stihovi živjeti vječnim životom kojim žive i simboli, Dragutin Tadijanović, pisao je o rukama svoje majke, Michelangelove ‘Zore’, svojih djedova. Karl Marx je o rukama govorio kao o oruđu radnika da njima iskorištavaju sredstva za proizvodnju, dok je ruke buržoazije  vidio kao one koje u sebi drže cjelokupnu povijest, te tako odlučuju o pobjedniku.

Ruke u ovom kontekstu daju fokus na osobni doprinos vrijednih radnika – poljoprivrednika ali i dopunjuju kontekst – zapošljavaju se naši, domaći ljudi koji proizvode našu, domaću hranu.

Definirali smo tone of voice kojim se obraćamo našim ciljnim skupinama – iskren, spontan, jednostavan, lokalan (koristi lokalna imena, pomalo u lokalnom žargonu), a kao osnovni motiv vizualne pojavnosti branda odlučili smo da budu ruke.  Realistično prikazane ruke radnika u polju koje pažljivo i sa puno ljubavi drže plodove Ravnih kotara. Komunikacija je izravna, prikazujući stvarne elemente sa polja, radnike u polju, zemlju itd. 

01
Logotip

Osmislili smo logotip sa sloganom

01
BTL komunikacija

Isti font kombiniramo s realističnim prikazima proizvoda i u rukama i uz logotip.

02
Web stranice

Design: Tanja Prlenda

Web design: Dora Šurija

Copywriting: Igor Poturić

Creative direction: Maja Štritof, Hrvoje Budin

Tvrđava Barone
Galija sveti Juraj
Vrana
Nalijepi lice i osvoji naslovnice
Predikatna vina
Skockani za društvo
Motus CEE
Đakovačka vina
Zaklada Adris
Učitaj još
Podijeli na Facebooku
Podijeli na Twitteru
Podijeli na LinkedInu
Pošalji e-mail