Close

834 Vrijeme je za storytelling

Maja
CEO

25 veljače, 2016

Spojem činjenice i neobuzdane inspiracije priče rađa se nova disciplina – storytelling. Umjesto mapa, grafova i brojeva poslovanje bi trebale definirati radnje, zapleti i uloge.

 

Komunicirati sa stotinama, katkad i tisućama zaposlenika unutar organizacije nije lak zadatak. Brojnost auditorija dodatno je složena u kompanijama koje posluju u više zemalja gdje se kao prepreka javljaju kulturne i geografske raznolikosti. Menadžmentu je velik izazov prenijeti u strci svakodnevnog poslovanja svoju viziju i poruku zaposlenicima i pritom ih uvjeriti i motivirati. Jedan od najčešćih razloga takvih problema jest loša komunikacija unutar kompanije i ponajprije nedostatna moć uvjeravanja. Uvjeravanje je središnji dio poslovne aktivnosti. Unatoč velikoj važnosti uvjeravanja mnogi menadžeri s mukom uspijevaju efikasno komunicirati sa svojim zaposlenicima, a o inspirativnoj se komunikaciji jedva može sanjati. Razlog je tome neujednačenost i površnost korporativnog izražavanja: PowerPoint slajdovi, suhoparna pisma, popisi i nabrajanja, nerazumljiv jezik i nedorečene prepiske. Katkad se i najpažljivije promišljeni napori rutinski dočekuju s cinizmom, letargijom ili, u najgorem slučaju, ignoriranjem.

 

Narativni pristup

Kompanije su često zaokupljene stvaranjem što boljeg imidža u javnosti (što nerijetko rezultira skupim imidž kampanjama), gdjekad gotovo i neracionalnim ulagivanjem korisnicima, a sve kako bi uvjerili javnost u potrebu za kupnjom proizvoda ili usluge. Pritom zanemaruju svoj najvrjedniji kapital – zaposlenike. Jeste li ikad pomislili da zapravo odluke, stajališta i učinci vaših zaposlenika
stvaraju ili koče prodaju, inovacije i razvoj cjelokupne organizacije? U teškim tržišnim vremenima pojedinci, njihova energija i lojalnost, najvažnije su karike u lancu koji mogu gurnuti poslovanje na uzlaznu putanju. Da bi aktivirao puni potencijal pojedinca, odnosno da bi bio angažiran i visoko motiviran, mora se poistovjetiti s identitetom kompanije. Nadalje, da bi se pojedinac mogao poistovjetiti, mora vjerovati u viziju menadžmenta i prepoznati je kao svoju osobnu, a da bi to postigao, mora je prije svega razumjeti. Sada se pitamo koliko pojedinaca unutar kompanije doista razumije viziju menadžmenta i njegove ciljeve? Odgovor glasi: premalo. Razlog: loša komunikacija. Rezultat: nemotiviranost, neproduktivnost i neefikasnost. Zašto je uvjeravanje tako teško i što možete učiniti da se ljudi ‘zagriju’ za vašu viziju? Iako se u poslovnome svijetu prednost uglavnom daje analitičkom, umjesto anegdotskom aspektu, sve veću važnost i prepoznatljivost dobivaju upravo priče i narativni pristup u komunikaciji.

 

Storytelling

Spojem činjenice i neobuzdane inspiracije priče rađa se nova disciplina u komuniciranju, storytelling. Ona povezuje činjenice (koje informairaju) i priče (koje odjekuju nadaleko i inspiriraju). Činjenice nisu više gole brojke, već se emotivno vežemo uz njih i uz njihove učinke i kao takve ih pohranjujemo u memoriju. Primjenom storytellinga potiče se stvaranje emotivne veze i osjećaja pripadnosti kolektivu i spoznaje zaposlenika da je cijenjen i potreban. Istraživanje koje je tvrtka Towers Watson provodila u posljednjih pet godina dokazalo je da tvrtke s visokim angažmanom zaposlenika imaju 26% višu produktivnost radnika, stabilnije poslovanje te 13% višu dividendu. Visoko angažirani radnici izostaju i do 20% manje dana s posla te često premašuju zadane planove i norme, a angažiranjem radnika produktivnost tvrtke može porasti i 19%.

Učinkovitost korporativnog storytellinga dokazuje i činjenica da su ga prepoznale i prihvatile globalne kompanije (Apple, KLM, P zer, Pepsi Co.). Harvard Business Review ovako objašnjava potrebu za storytellingom: ‘U doba kad ništa nije stalno,vaše bi se poslovanje trebalo definirati kroz naracije – radnje, zaplete i uloge prije nego mape, grafove i brojeve’ i zaključuje kako ne iznenađuje širenje storytellinga svjetskom poslovnom scenom. I Lori Silverman, jedna od pionirki korporativnog storytellinga, tvrdi da su priče esencijalni dio naše komunikacije.

(Članak objavljen u časopisu ‚Lider‘)

Odgovori

Podijeli na Facebooku
Podijeli na Twitteru
Podijeli na LinkedInu
Pošalji e-mail